W sieci pojawia się coraz więcej internetowych sklepów. Dlatego rośnie też konkurencja. Nie chodzi tylko o najbardziej popularne produkty, ale także te rzadziej wyszukiwane. Jeśli prowadzisz sklep z tkaninami i chcesz osiągnąć sukces online, to musisz pamiętać o kilku bardzo ważnych elementach, które powinna posiadać każda dobra witryna, która chce zachęcić klienta do kupienia. W tym artykule podpowiemy Ci, co powinieneś zamieścić na swojej stronie sklepu.
1. Dokładne opisy produktów
Postaw się w roli klienta. Jeśli odwiedzasz stronę internetową i szukasz konkretnych produktów, to na pewno chcesz dostać także informacje na ich temat. Dlatego ważne jest, aby stworzyć opisy, które mogą klientowi dowiedzieć się jak najwięcej o danym materiale, czy innych akcesoriach, które posiadasz.
W przypadku sklepu z tkaninami powinieneś podać charakterystyczne cechy danej dzianiny, gramaturę oraz jej skład. Są to informacje, które pomogą klientowi podjąć decyzję. Możliwe jest, że jeśli nie uzyska odpowiedzi na swoje pytania, opuści Twoją witrynę i uda się do konkurencyjnego sklepu.
2. Zadbaj o dobrej jakości zdjęcia
Opis i informacje o produkcie, to jednak nie wszystko. Aby przekonać klienta do zakupu właśnie u Ciebie, musisz postarać się także o dobrej jakości zdjęcia swojego asortymentu. Nikt nie lubi kupować kota w worku. Dlatego dodając fotografię, zwiększasz szansę, że to właśnie u Ciebie użytkownik kupi potrzebne materiały.
Wstawiając obraz na stronę, pamiętaj, aby nie dokonywać żadnej korekty. Kolor powinien być najbardziej zgodny z oryginalnym produktem. Co więcej, możesz pokusić się o więcej, niż jedno zdjęcie. Zadbaj o to, aby materiał, który oferujesz, był jak najlepiej widoczny.
3. Informacja o wysyłce i płatności
Aby strona dobrze funkcjonowała, musisz także pamiętać o tym, aby przedstawić klientowi kilka opcji wysyłki i płatności. Najlepiej nie ograniczać się tylko do jednego kuriera. Wiele osób preferuje wysyłkę zwykłą pocztą, ponieważ jest taniej, lub paczkomatem. Dlatego zadbaj o to, aby umieścić na stronie informację o dostępnych opcjach wysyłki.
To samo jest w przypadku płatności. Zadbaj o to, aby klient mógł wygodnie płacić. Umieść informację na swojej stronie. Dzięki temu osoba, która odwiedza Twój sklep internetowy wie, w jaki sposób może dokonać płatności.
4. Podział na kategorie i podkategorie
Ważne jest, aby klient mógł szybko znaleźć interesujące go produkty. Dlatego powinieneś podzielić witrynę na główne kategorie oraz podkategorie. Dzięki temu strona wygląda przejrzyście, a klient znajdzie materiał, którym jest zainteresowany.
W przypadku sklepu z tkaninami możesz podzielić stronę na takie kategorie, jak: tkanina, dzianina, dodatki, akcesoria. Jeśli chodzi o podkategorie, możesz je dodać do poszczególnych głównych kategorii. Dobrym pomysłem, jest podział dzianin na konkretne materiały np. pils, jersey, welur.
Dzięki temu już na starcie, przekazujesz informacje klientowi o tym, co może u Ciebie znaleźć i kupić.
5. Pochwal się nowościami i promocjami
Jeśli chcesz zaistnieć w internetowym świecie wraz ze swoim biznesem, pamiętaj o tym, co najbardziej przyciąga ludzi. Tak, to promocje oraz nowości. Dlatego informacje o tym powinieneś umieścić na swojej stronie głównej. Dzięki temu każdy, kto odwiedzi witrynę internetową, od razu zobaczy, że oferujesz produkty w zniżkowych cenach.
Możesz także dodać kategorie o nazwie “nowośći” lub “promocje”. Wtedy klient będzie miał wszystkie nowe i promocyjne produkty w jednym miejscu. Jest dużo rozwiązań, aby zachęcić klienta do kupna. Musisz wybrać najodpowiedniejszy dla swojego biznesu.
Jak widzisz, aby dobrze prowadzić sklep z tkaninami online, nie wystarczy tylko zwykła strona internetowa. Należy także zwrócić uwagę na jej treść. Projektując biznes w sieci, pamiętaj, aby zadbać o dokładne opisy produktów, o ich zdjęcia, a także o podział na kategorie. Dzięki tym informacjom potencjalny klient zdobędzie nie tylko produkt, ale także wiedzę na temat danego materiału. Stwórz sklep, który będzie nie tylko dostarczał asortyment, ale także edukował.