Treningi personalne oraz dietetyczne konsultacje cieszą się niesłabnącą popularnością. Nic dziwnego więc, że coraz więcej osób postanawia związać zawodowe życie ze sportem. By przebić się przez ogromną konkurencję na rynku fitness, marketing trenera personalnego musi być bardzo dobrze przemyślany. Najwięcej da się zdziałać w Internecie — głównym reklamowym medium takich usług. Dowiedz się, jak działać, by reklama trenera personalnego przywiodła do niego rzesze nowych podopiecznych.
Marketing trenera personalnego na Instagramie
Instagram jest źródłem sportowej motywacji dla milionów użytkowników na całym świecie. Trener personalny powinien założyć profil, na którym pokaże przemiany swoich podopiecznych i będzie dzielił się wiedzą.
Użytkownicy traktują przemiany przed i po jako bezpośredni dowód, że trener zna się na rzeczy. Na własne oczy widzą, że zmiana sylwetki jest możliwa — skoro udało się tamtej osobie, to dlaczego ma nie udać się im? Wystarczy tylko… nawiązać współpracę z trenerem, który stoi za metamorfozą.
IG to miejsce na posty z przystępnymi poradami na temat ćwiczeń i dietetyki. Największym zainteresowaniem cieszą się filmy instruktażowe z treningami oraz infografiki z dziedziny kształtowania sylwetki. Następny typ postów, który pokochają obserwujący, to przepisy z policzonymi makroskładnikami.
Trzeba pamiętać, że na Instagramie ludzie nie szukają ciężkiej, wyspecjalizowanej wiedzy i elaboratów z przypisami do badań. Proste wskazówki, estetycznie wykonane potrawy, ciekawostki, luz i same konkrety — to się sprawdza. Na przykład prosta infografika na temat tego, jak schudnąć bez ćwiczeń, czy filmik pokazujący krok po kroku przygotowywanie domowych batonów proteinowych.
Media społecznościowe służą rozrywce, więc trener powinien uczyć swoich obserwujących przez zabawę.
Twój blog — Twoja wizytówka
Na Instagramie trener powinien dzielić się najprzystępniejszym rodzajem wiedzy. Z kolei osobisty blog prowadzony na stronie internetowej jest miejscem na szerokie omawianie skomplikowanych, specjalistycznych zagadnień. Nieograniczona liczba znaków pozwala wytłumaczyć wszystko, wstawić linki do badań i wykresy ilustrujące dane.
Może się wydawać, że oddawanie specjalistycznych informacji za darmo to żaden biznes. Otóż jest wręcz przeciwnie. Marketing trenera personalnego musi udowadniać jego kompetencje. Dając internautom nieco profesjonalnej wiedzy, pokazuje, że naprawdę ją posiada — na tyle dużo, że może się nią dzielić nawet bezpłatnie.
Poza tym, trenerzy dzielący się bezpłatnymi poradami uchodzą za osoby z misją pomagania ludziom — bo skoro specjalista doradza za darmo, to nie będzie podejrzewany o materialistyczne podejście do podopiecznych.
Warunkiem pozytywnego odbioru treści jest posługiwanie się słownictwem zrozumiałym dla laika. Każde zagadnienie można wytłumaczyć w przystępny sposób, tak by czytelnik bez akademickiego wykształcenia wszystko zrozumiał. Spójrz, jak wyglądają na przykład artykuły na E-Figura: https://www.e-figura.pl/ – przystępnie prowadzonym blogu inspirującym do zdrowego stylu życia.
Reklama trenera personalnego na Facebooku
Facebook — drugi portal społecznościowy, którego nie można pominąć w strategii promocyjnej. Na Facebooku trener może pisać długie posty — tutaj, w przeciwieństwie do Instagrama, ludzie szukają czegoś więcej, niż wizualnej rozrywki. Powinien to robić na stronie — swoim fanpage’u.
Na facebookowym fanpage’u trenerzy publikują przemiany podopiecznych, promują swoją stronę internetową, informują o ofertowych nowościach oraz korzystają z reklam. Płatne reklamy Facebooka gwarantują, że Twoja strona dotrze do szerokiego grona użytkowników. Gdy już dotrze, musi przekonać potencjalnych podopiecznych atrakcyjnymi treściami.
Miejsca na marketing to także grupy tematyczne poświęcone sportowi, siłowni, dietetyce i odchudzaniu. W grupach tematycznych trener — używając fanpage’a — może się do woli udzielać jako doradca, a pod postami osób szukających trenera… z przymrużeniem oka polecać samego siebie!
Kampania Google Ads
By pokazać się potencjalnym podopiecznym w okolicy, warto zainwestować w kampanię Google. To niezmiennie skuteczny sposób na zyskiwanie popularności. Możesz wyświetlić się na samej górze wyników wyszukiwania osób zainteresowanych treningami w konkretnym mieście, a nawet konkretnej dzielnicy. Taka reklama trenera personalnego poprowadzi użytkownika prosto na Twoją stronę.
Jeżeli do tej pory nie interesowałeś się kampaniami marketingowymi w wyszukiwarkach, najlepiej zlecić organizację zewnętrznej agencji. Samodzielne eksperymentowanie z kampaniami, bez zaplecza teoretycznego i praktycznego, może się zakończyć stratą pieniędzy.
Skuteczny marketing trenera personalnego wymaga obycia z mediami społecznościowymi oraz pracy włożonej w prowadzenie bloga. Dzieląc się przystępną wiedzą, zbudujesz silną markę osobistą. Zademonstrujesz bowiem, że posiadasz wiedzę, a Twoją misją jest pomaganie ludziom. Wiarygodność i rzeczywiste kompetencje to klucze do sukcesu w tym zawodzie.