Polar z własnym nadrukiem to popularny typ odzieży. Chętnie sięgają po niego zwłaszcza firmy, gdzie służy jako ubranie robocze czy firmowe. Chętnie wybierane są polary reklamowe, często w takie ubrania zaopatrują się też drużyny sportowe. Najpopularniejszą metodą znakowania polarów jest haft komputerowy. Dzięki niemu można uzyskać wytrzymałe i eleganckie wzory. Ich cena może jednak mocno się różnić w zależności od typu zlecenia. Sprawdź, jakie elementy wpływają na koszt znakowania polaru.
Przygotowanie programu hafciarskiego
Pierwszym krokiem, jaki podejmuje firma zajmująca się haftowaniem na polarach, jest przygotowanie programu hafciarskiego. To na jego podstawie maszyny wykonają zamówiony wzór. Wykonanie programu sterującego do hafciarki to jednorazowy koszt. Zamawiający ponosi go tylko na początku każdego zamówienia.
Koszt przygotowania programu może być różny. Wszystko zależy od stopnia skomplikowania projektu. Im bardziej szczegółowy, tym cena będzie wyższa. Są tu pewne ograniczenia. Logotyp lub napis, który ma zdobić polar z własnym nadrukiem, nie może być zbyt szczegółowy. Minimalna wielkość liter w takich wzorach to pięć milimetrów. Najcieńsza długość linii to z kolei milimetr. Najmniejsza możliwa dziura w znakowaniu to natomiast otwór o średnicy dwóch milimetrów. Z projektami, które zakładają mniejsze elementy, hafciarki sobie nie poradzą.
Projekt do znakowania odzieży powinien być przygotowany w formie grafiki rastrowej lub wektorowej. Ważna jest odpowiednia rozdzielczość grafiki. Jeśli nie będzie satysfakcjonująca, może się zdarzyć, że firma wykonująca haft będzie musiała nieco przerobić projekt. A to może wiązać się z dodatkowymi kosztami.
Rozmiar haftu i zagęszczenie powierzchni
Najważniejszym czynnikiem, który wpływa na cenę haftu komputerowego na polarze, jest rozmiar wzoru. Większy haft to więcej zużytych nici oraz dłuższy czas pracy hafciarki. To w naturalny sposób zwiększa koszty. Maksymalna wielkość haftu jest uzależniona od wielkości polaru oraz pola haftującego maszyny.
Z wielkością haftu powiązane jest zagęszczenie haftowanej powierzchni. Tak zwane pełne wypełnienie wymaga nawet kilkudziesięciu wkłuć igły w polar. Do tego większe zagęszczenie nici przedłuża proces haftowania.
Liczba zamówionych sztuk
Pojedynczy polar z własnym nadrukiem będzie tańszy, jeśli zdecydujesz się na większe zamówienie. To charakterystyczna cecha haftu komputerowego. Koszt jednej sztuki maleje przy większych nakładach. Wiąże się to z przygotowaniem ubrań oraz ustawianiem maszyny, co zajmuje sporo czasu. Przy małych partiach haftowanych ubrań generuje to zatem dodatkowe koszty.
Przy większej liczbie takich samych wzorów do wykonania jednostkowa cena spada. Najbardziej opłacalne jest zamówienie około 100 sztuk odzieży z takim samym znakowaniem. Różnice są spore – w przypadku niewielkich zamówień pojedynczy znakowany polar kosztuje czasem nawet kilka razy więcej. Za minimalną granicę opłacalności uznaje się około 50 stuk. Warto więc od razu wybrać wszystkie potrzebne rodzaje polarów – więcej informacji o ciekawych modelach znajdziesz na https://zyciekielc.pl/polary-4f-z-nadrukiem-logo-twojej-firmy-wskazowki-ktore-pomoga-wybrac-odpowiedni-model/.
Rodzaj nici wykorzystanych do haftowania
Do znakowania polarów można wykorzystać kilka rodzajów nici. Najtańsze są te wykonane z poliestru. Nici bawełniane, akrylowe oraz wiskozowe będą już nieco droższe. Warto jednak pamiętać o ich właściwościach. Nici poliestrowe są najbardziej wytrzymałe. Z kolei nici wiskozowe nadają się do lekkich haftów, które nie obciążają zanadto odzieży. Mimo nieco wyższej ceny poleca się je go znakowania cienkich i lekkich materiałów.
Najwyższy będzie koszt wykonania haftu komputerowego z wykorzystaniem specjalistycznych nici, które gwarantują oryginalny efekt. To nici fluorescencyjne, odblaskowe, ale też ognioodporne. Najdroższe są nici metalizowane, które umożliwiają wykonywanie srebrnych i złotych logotypów. W ten sposób powstaje charakterystyczny haft z połyskliwą powłoką. Takie nici są jednak z kolei bardziej narażone na uszkodzenia.
Haftowany polar z własnym nadrukiem wyceniany indywidualnie
Koszt polaru z własnym nadrukiem zależy od czterech głównych zmiennych. Wpływ na cenę mają przede wszystkim:
– stopień skomplikowania programu hafciarskiego;
– rozmiar i zagęszczenie powierzchni haftu;
– nakład, czyli liczba zmówionych sztuk odzieży z takim samym wzorem;
– rodzaj wykorzystywanych nici.
Za każdym razem ostateczny koszt haftu wycenia się jednak indywidualnie, do konkretnego zamówienia. Firmy, które zajmują się haftem komputerowym, najczęściej oczekują od klientów konkretnych informacji o zamówieniu i na tej podstawie wyznaczają cenę za znakowanie ubrań.
Jakie ubrania można znakować haftem komputerowym?
Do znakowania haftem komputerowym nadaje się większość ubrań. Przede wszystkim jest to technika uniwersalna, która sprawdzi się zarówno na naturalnych tkaninach – przede wszystkim bawełnie – jak i odzieży z tworzyw sztucznych. Haft komputerowy można więc wykonać na tkaninach poliestrowych, a nawet dzianinach, jak omawiany polar. W tym ostatnim przypadku haft jest jedną z nielicznych możliwych metod znakowania.
Najlepiej pod haft komputerowy nadają się ubrania i akcesoria z nieco grubszego materiału. Warto więc wybierać do tego odzież z większą gramaturą.
Jakie konkretnie ubrania można znakować haftem? Najważniejsze z nich to:
– polarowe bluzy i kurtki,
– bluzy bawełniane i poliestrowe, również z kapturem,
– koszulki polo i T-shirty o większej gramaturze,
– koszule bawełniane i poliestrowe,
– czapki z daszkiem i czapki zimowe,
– torby bawełniane, skóry i wiele innych akcesoriów.