Prowadzenie sklepu internetowego to szansa na zwiększenie swoich zysków, ale także ciągłe wyzwania. Trudno o sukcesy bez odpowiedniej analizy swojego biznesu i wielu udogodnień. Są nimi przede wszystkim różnego rodzaju narzędzia i aplikacje e commerce.
Dzięki nim nie musisz być informatykiem ani programistą, by skutecznie zarządzać swoim sklepem internetowym. Mogą pomóc na wielu polach – od marketingu, przez obsługę klienta, po analitykę internetową. Przedstawiamy najważniejsze narzędzia e-commerce: poradnik dla każdego, kto chce ułatwić sobie życie i efektywnie działać w sklepie internetowym!
Google Analytics i Google Search Console
Zaczynamy od dwóch absolutnie podstawowych narzędzi. Analytics oraz Search Console to najważniejsze usługi, które udostępnia sklepom internetowym Google, czyli światowy gigant i najpopularniejsza wyszukiwarka. Wystarczy skonfigurować z nimi swoje konto, by otrzymać dostęp do potężnej bazy danych.
Oba te narzędzia pozwalają na wgląd w statystyki związane z ruchem w e-commerce. Dzięki danym, które udostępnia Google, można dowiedzieć się sporo na temat użytkowników sklepu internetowego. Analytics pozwala na śledzenie ścieżek konwersji oraz sposobów pozyskiwania osób, które odwiedzają stronę. Można więc sprawdzić, co ściąga na stronę najwięcej ludzi, poznać ich wiek czy lokalizację, a także zachowanie na stronie. To niezwykle cenne informacje, które można wykorzystać przy planowaniu rozwoju firmy.
Aplikacje e commerce od Google – z Analytics można korzystać nawet z poziomu smartfona – pozwolą więc na zmierzenie efektywności kampanii reklamowych. Usprawnią także remarketing. To baza danych, z jakiej nikt nie powinien rezygnować.
Semstorm
Narzędzia Google czerpią dane z wyszukiwarki. By jednak śledzić na bieżąco to, jak kształtuje się pozycja sklepu w wynikach Google, warto postawić również na inne aplikacje dla przedsiębiorców. W monitorowaniu i planowaniu działań pozycjonujących przyda się konto na Semstormie.
To platforma, która pomoże zadbać o SEO w profesjonalny sposób. Dzięki niej można sprawdzić potencjał oraz konkurencyjność słów kluczowych. Po wyborze fraz, na które chcemy pozycjonować stronę, będzie można także monitorować to, jaką pozycję w wynikach wyszukiwania ma na nie nasza strona. Bez rozwiniętego SEO trudno dziś sobie wyobrazić jakąkolwiek działalność e-commerce. Poradnik w formie konta na Semstormie sprawi, że nie będziesz zajmować się SEO po omacku.
NapoleonCat
Pozycjonowanie strony jest niezwykle istotne, ale być może równie ważny jest marketing w mediach społecznościowych. Jak pokazują badania i książki psychologiczne, wizerunek na Facebooku czy Instagramie może mieć bowiem duży wpływ na decyzje zakupowe użytkowników – więcej dowiesz się pod adresem https://lubie.com.pl/ksiazki-psychologiczne-ktore-warto-przeczytac-poznaj-5-tytulow/.
NapoleonCat pomoże skoordynować wszystkie działania w mediach społecznościowych. Jedno narzędzie pomoże monitorować profile sklepu internetowego na Facebooku, Instagramie, YouTubie, Twitterze, LinkedInie oraz Google Moja Firma. Zamiast stawiać na osobne aplikacje e commerce do każdej z wymienionych platform, w jednym miejscu planujemy posty oraz analizujemy wyniki – swoje i konkurencji.
FreshDesk
Dzić, gdy formy promocji w internecie są coraz bardziej zróżnicowane, klient może skontaktować się ze sklepem internetowym w różny sposób. Coraz ważniejszy staje się więc omnichannel. Wiele form kontaktu to szansa, ale też problem – trzeba skoordynować obsługę klienta.
Rozwiązaniem może być centrum pomocy FreshDesk. Dzięki niemu można odpowiadać na pytania klientów i kontaktować się z nimi z jednej, uniwersalnej skrzynki odbiorczej. To narzędzie pomoże w prowadzeniu wielokanałowej komunikacji. Z FreshDesk nie przegapimy żadnej konwersacji z klientem, to rozwiązanie zastąpi inne aplikacje dla przedsiębiorców do kontaktu z klientem.
Canva
Aplikacje e commerce mogą pomóc również w poprawieniu szaty graficznej sklepu bądź przygotowywaniu ciekawych kreacji marketingowych. Jednym z najprostszych, ale też najbardziej przydatnych narzędzi tego typu jest Canva.
Ta platforma czasami pozwoli z powodzeniem zastąpić profesjonalnego grafika. Przy wykorzystaniu gotowych szablonów lub ich nieznacznej edycji można tworzyć prezentacje, posty na media społecznościowe, wizytówki, banery reklamowe czy e-booki. Z każdą z tych rzeczy poradzi sobie nawet laik. Warto pamiętać o Canvie – to wzbogacenie wizualnej strony e commerce bez żadnych kosztów. Spore możliwości daje bowiem nawet darmowe konto w tej aplikac ji.
A poza tym… książki!
Aplikacje e commerce pomagają nam na co dzień w prowadzeniu sklepu internetowego. Jak jeszcze rozwinąć swój e biznes? Książka może być równie użyteczna! Choć publikacje w takiej formie nie pomogą nam bezpośrednio w zarządzaniu sklepem, mogą podpowiedzieć rozwiązania, które pozwolą nam w nowy, świeży sposób spojrzeć na całą naszą działalność. A to bywa czasami równie ważne, co drobne, codzienne usprawnienia.