Jedna z definicji głosi, że celem marketingu jest takie zarządzanie relacjami z klientem, by przyniosły one zysk firmie. Dziś, gdy konkurencja niemal w każdej branży jest ogromna, nikt nie ma już chyba wątpliwości, że tego typu działania są konieczne. Dlatego też większość przedsiębiorców docenia marketingowców, ci z kolei darzą szacunkiem książki o marketingu.
Popyt rodzi jednak podaż. Na rynku znajdziemy mnóstwo propozycji. Jak łatwo zgadnąć, nie wszystkie z nich to fachowe książki. Marketing internetowy, polityczny, sportowy – wszystkie te obszary tematyczne znalazły już swoje odbicie na kartach literatury, nie zawsze jednak zostały przedstawione w odpowiedni sposób.
Właśnie dlatego wybraliśmy pięć uznanych propozycji, które przekazują fachową wiedzę, a do tego są napisane w przystępny sposób. Wśród nich może kryć się także najlepsza książka o marketingu, która spełni Twoje oczekiwania.
“Sprzedawaj więcej” – książka o marketingu pełna konkretów
Pozycja napisana przez Marcina Osmana i Kamilę Kruk poważnie traktuje marketing. Książki tej pary autorów są pełne konkretów, a w tym przypadku jest ich cała masa. Podpowiada to już samo rozwinięcie tytułu. 100 sprawdzonych strategii to w tym przypadku nie pusty frazes, a konkretne narzędzia dostarczane przez autorów czytelnikowi.
Wskazówki, które znajdziemy na kartach “Sprzedawaj więcej”, to uniwersalne pomysły, które można wykorzystać na różnych polach. To książka o marketingu internetowym, ale jednocześnie o sprzedaży bezpośredniej i organizacji eventów. Do tego niesie ze sobą ważne przesłanie, by dbać o utrzymanie klientów, a nie tylko inwestować w gonienie za nowymi.
“Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie” – media społecznościowe bez tajemnic
O tym, że każda firma powinna dbać o swój wizerunek w mediach społecznościowych, nie trzeba nikogo przekonywać. Artur Jabłoński pokazuje jednak, jak w social mediach zarabiać. Jeśli dotąd nie korzystaliśmy z reklam na Facebooku i Instagramie, po tej lekturze zrozumiemy, jak duże korzyści może przynieść tego typu e marketing. Książka Jabłońskiego dostarczy nam również praktycznych narzędzi do realizacji pomysłów.
Autor książki to praktyk, który pracował w firmach z różnych branż, a także instytucjach publicznych. Dzieli się wiedzą, która pomoże zoptymalizować reklamy, jak również odpowiednio je analizować oraz mierzyć ich skuteczność. To 307 stron konkretnych informacji i przykład dobrej książki o marketingu.
“Dwanaście i pół” – jak przekuć marketing w sukces
Gary Vaynerchuk to inwestor i przedsiębiorca, ale i autor książek, które cieszą się zainteresowaniem na całym świecie. Za jego sukcesem stoi przekazywanie ważnych informacji w prosty i przystępny sposób.
W “Dwanaście i pół” opowiada o kompetencjach emocjonalnych, które pomogły mu w dotarciu na szczyt. To uniwersalne przesłanie, które pomoże odnieść sukces zarówno dyrektorom, jak i szeregowym pracownikom. Można je z powodzeniem wykorzystać także na polu marketingu. Z radami Vaynerchuka będziemy podejmować mądrzejsze decyzje biznesowe na każdym poziomie.
“Magnetyczny Marketing” – książki o marketingu, które pomagają przyciągać klientów
Klienci, którzy sami trafiają do firmy – to marzenie każdego marketingowca. W swojej najnowszej książce Dan S. Kennedy przekonuje, że to możliwe. Co więcej, przedstawia uniwersalne rozwiązania, które powinny sprawdzić się w każdej branży.
Kennedy nie idzie na skróty. Rozwiązania, które proponuje, są niezwykle zdecydowanie. Jednocześnie jednak zapewnia, że dzięki nim marketing będzie działać znacznie lepiej. A przy tym nie wstrzymuje się przed krytyką najczęstszych błędów popełnianych przez marketingowców. Magnetyczne przyciąganie klientów może być lekiem na wszystkie problemy.
“E-mail marketing oswojony. Teoria, praktyka, prawda” – newsletter na wyższym poziomie
Jak usprawnić marketing sieciowy? Książki podają na to wiele recept, ale być może warto zacząć od rzeczy, które wydają się stosunkowo proste. Z takiego założenia wyszli Artur Dąbrowski i Filip Kłodawski, którzy wzięli na warsztat wysyłanie firmowych e-maili.
Choć mogłoby się wydawać, że wysyłanie newslettera do skomplikowanych czynności nie należy, autorzy pomogą wznieść te umiejętności na wyższy poziom. Z nimi stworzysz z e-mail marketingu skuteczne narzędzie do zdobywania klientów i poprawiania wyników sprzedaży. Celów może być zresztą więcej – edukacyjne, informacyjne, podtrzymanie lojalności klientów… W książce znajdziemy sposób na realizację każdego z nich.
Źródło pobrania zdjęcia głównego: Instagram OSMPower