Niskie ceny i szeroki wybór to nie wszystko. I to nawet na rynku AGD, gdzie różnice w cenach tych samych produktów w poszczególnych sklepach mogą różnić się nawet o kilkaset złotych. Wygląd strony internetowej sklepu z AGD ma duże znaczenie przy wyborach zakupowych klientów. I jeśli odpowiednio o niego nie zadbasz, sam obniżasz potencjał swojego sklepu. Sprawdź, jakie elementy wyglądu strony głównej są kluczowe w tej branży.
Nagłówek, czyli co najpierw zobaczy klient
Od tego, jaki będzie wygląd strony internetowej sklepu, będzie najprawdopodobniej zależało pierwsze wrażenie klienta w kontakcie z Twoją firmą. A jego już nie da się zmienić. Dlatego musisz zadbać przede wszystkim o miejsce, w które skieruje wzrok na początku. Będzie nim lewy górny róg strony.
Tam powinno więc znaleźć się logo sklepu. Nie może dominować na stronie, powinno być jednak dobrze widoczne. Zadbaj, by po kliknięciu na to miejsce można było wrócić na stronę główną z dowolnego miejsca w serwisie.
Obok, na samej górze strony, należy umieścić funkcjonalne elementy. To przede wszystkim menu nawigacyjne, z wyróżnionymi najważniejszymi kategoriami produktów sklepu. Nie tylko ułatwi nawigację, ale od razu pokaże, jaki sprzęt AGD oferujesz.
To samo pozwoli zweryfikować wyszukiwarka. Będzie też służyć zdecydowanym już klientom do szybszego namierzenia konkretnego produktu. U góry powinno być też miejsce na koszyk, który pozwoli przejść do wybranych wcześniej produktów i rozpocząć składanie zamówienia.
Dobrym przykładem funkcjonalnego nagłówka jest strona https://majormaker.pl/, gdzie dodatkowo dodano jeszcze opcję przełączenia języka z polskiego na angielski. To dobry pomysł dla firm działających na rynku międzynarodowym.
Promocje, czyli cena kusi najbardziej
Na stronie głównej sklepu internetowego warto też wyróżnić produkty, które oferujesz w obniżonej cenie. W ten sposób zwiększasz spektrum osób, które zostaną poinformowane o promocji. A przecież jej głównym celem jest sprzedaż jak największej liczby przecenionych produktów.
Dzięki umieszczeniu informacji o promocji na stronie głównej od razu poinformujesz też klienta o zakresie cen, jakich może spodziewać się w Twoim sklepie. Pozna je od najbardziej atrakcyjnej strony. W przypadku zakupów AGD obniżona cena produktów uznanych marek może być prawdziwym magnesem.
Opinie klientów
Zakupy sprzętu AGD wiążą się ze sporymi wydatkami, często rzędu kilku tysięcy złotych. Dla klientów ważna jest więc również wiarygodność sklepu. Wygląd strony internetowej może ją wspierać, jeśli umieścisz na niej opinie klientów, którzy już skorzystali z Twojej oferty.
Najlepiej, by oprócz gwiazdek czy liczbowej oceny były tam dwa, trzy zdania od klientów. Takie informacje umieść nieco bliżej dolnej części strony, już poniżej przedstawienia głównej oferty sklepu.
Skąd wziąć takie opinie? Do ich pozostawienia może służyć CTA, które pojawi się przy dokonaniu zakupu. Dobrą praktyką są też maile z prośbą o pozostawienie opinii – nie tylko tuż po transakcji, ale też tydzień czy dwa po jej przeprowadzeniu. By ułatwić ten proces, możesz przygotować klientowi gotowe szablony ocen, które będzie tylko firmować swoim nazwiskiem – zwolnimy go wtedy z obowiązku pisania, który może niektórych zniechęcać.
Wyróżnić się i uniknąć przesady
Wygląd strony internetowej sklepu z AGD musi wzbudzać zaufanie, ale jednocześnie powinien nieco wyróżniać się na tle innych. Trzeba połączyć te dwie rozłączne kwestie, czyli wyróżniać się tak, by uniknąć przesady.
Dobrym pomysłem będzie więc trzymanie się utartego schematu układu strony, a wyróżnienie bardziej grafiką czy kolorami. Nie utrudniaj klientowi zakupów, rozsiewając potrzebne linki i przyciski w niestandardowych miejscach strony głównej.
Podsumowanie: jak zadbać o wygląd strony internetowej sklepu z AGD?
Wygląd strony internetowej sklepu z AGD powinien podkreślać elementy ważne dla klienta. Po pierwsze, musi wyróżniać się przejrzystym układem i w ważnych miejscach na górze strony wyróżniać logo, menu nawigacyjne, wyszukiwarkę oraz koszyk. Na stronie powinny znaleźć się też wyraźnie podkreślone promocje, jak również opinie klientów. Wyróżnij się na tle innych, ale nie rezygnuj ze znanych klientom schematów.